tisdag 1 juli 2008

STOOOOR uppdatering!!

Haft fullt upp och ingen lust alls att uppdatera sidan på ett tag.. har hänt ganska mycket ändå haha så borde haft lust. :)

Vi har ju haft skolavslutning, midsommar, 9-årskalas, 30-årsfest, Jag själv fyllde 28 år, besök från Robins farmor och lillasyster, shoppat, massa nytt har hänt i Liams utveckling, jag har vart hos min far och tagit galet mycket foton på hans trädgård (kanske är nåt för er trädgårdsälskare)

Jag kommer inte lägga upp några bilder utan hänvisar till min BDB (bilderdagbok.se)
dock så har jag ju uppdaterat pytte på hemsidan.. KLICKA HÄR för att kika på vad det är förnåt.

(BDB 12/6) Var det dags för skolavslutning med för Robin.. usch va tiden går fort. japp bilder ser ni på BDB.

(BDB 20/6) På midsommar var vi bjudna både till Gnesta och Högsjö på Midsommarfest men pga olika saker så struntade vi i de och stannade hemma istället. Kan ju lungt påstå att vi ändå hade tur med vädret, det va väl 1-2 små små regnskurar under dagen/kvällen.

Vi hade köpt ett litet partytält på Jysk och satte upp på vår lilla torra gräsplätt utanför huset. Det vart supermysigt, hade dock velat haft lite vilda blommor, björkris att pynta med.. men när jag påpekade det så hade alla med körkort redan börjat druckit öl.. hehe ja de vart tidigt.. runt 12:00-13:00 typ.. och minst 2 väggar ville jag ha också, men det tyckte sambon m fler att det va onödigt då inte dessa tält håller sålänge (om det blåser osv). Även om det kanske inte va bästa stället att vara på så va det ändå supertrevligt, mysigt och roligt och så hade vi ju varandra. =)

Det var jag + familj, min syster + familj, min bror + familj och min mamma och hennes sambo Uffe, + en vän till oss.. ja sammanlagt var vi 15 personer. Jag fixade även all mat eller min syster hjälpte till med att tvätta av och koka potatisen. =) resten gjorde jag, ja sillen låg ju i burkar redan så de gjorde ju inte jag ;) men bakade tårta, marinerade köttet, skar köttet, fixade köttspett, fixade grönsakerna, gjorde grönsakspett, grekisk sallad, hemmagjord dressing, fixade baugetterna. duktiga jag ;)

Nee.. jag tycker det är kul att fixa och dona inför såna här tillfällen, tycker det är viktigt att försöka göra saker tillsammans med släkten, vänner, javisst kan man göra det annars också.. men trevligare, roligare när det är nån speciell dag me tycker jag iallafall.

(BDB 25/6) Robins 9-årskalas vart med lyckat.. vid 13:00 hade han kalas för sina kompisar, Robin hade bestället en choklad och banantårta, vilket alla tyckte va gott. Vid 15:30 kom nästa våg med besök och det va då släkten vid 19:00 kom sista vågen med besök och ja det va också lite släkt. ja jag skriver inte så mycket mer om det här.. ni får kika på bilderna.. dock kommer det nog komma en liten delsida om hans 9-årsdag på hemsidan.

(BDB 28/6) 30-årsfesten vart me lyckat.. haha hade så grymt skoj även fast jag blev apfull på nåt höger.. hälsade på Ulrik ett par gånger me hehe *pinsamt* men men.. har man inte druckit alkohol på hmm.. ja typ 18 månader (dock en-två öl/cider nån gång vid grillningstid) så kan det nog lätt hända.. jag och sambon delade på 1 liter jeiäger, och på det blev det nån öl, drinkar ute på krogen, cider på resturangen. men men lite bilder av cirka 300 bilder finns på BDB.

(BDB 22/6+23/6) Finns MASSOR av bilder för er trädgårdsälskare.. min pappa har själv byggt och planterat allt med lite hjälp av grannen.

(BDB 26/6 + 27/6) SHOPPING SHOPPING SHOPPING.. bilstol, matstol, kläder till Robin, kläder till Liam, kläder till mig, krimskrams till Liam, krimskrams till mig, Parfym till Niklas.

(BDB 29/6) Lite bilder på Robins (halvsyster) lillasyster.. som han träffade för första gången i sitt liv.

hmm ja annat då.. hmm.. som sagt ni kan klicka på länken högst upp i detta inlägg för att kolla "nyheter" på hemsidan.. där står de senaste uppdateringarna angånde Liam.

Lite videosnuttar finns det med..

Liam snart 7 månader säger pappa.
Liam nyfödding =)
Liam ålar efter kamerasnöret
Liam kryper och ålar..
Nu kommer kissen leken.. =)
"Pratar" lite.. och ja bara sööööt :)
Liam skrattar =) han har sånt härligt skratt
Liam testar att gå med gåvagn..
Liam ställer sig upp på knä för att sen ställa sig helt upp.

Och till slut vill jag bara säga att kommentarer (ja snälla kommentarer dvs) på BDB och videosnuttarna är alltid kul att få =) Hoppas nu att länkarna funkar som de ska..

Inga kommentarer: