tisdag 10 juni 2008

Sugen på att hmm.. tillverka nåt!

Efter att ha följt en tråd på Familjeliv.se så har jag länge funderat på att sy lite.. man inte tagit tag i det riktigt har lixom inte funnits tid.. men har dock hunnit sytt en sittdyna till Liams vagn. =) Igår tog jag äntligen tag i det.. efter jag hämtat stora grabben så vart det lite shopping. Det blidde lite tyg, kantband, tråd, dragkedjor, knappar och knappnålar. Knappnålar behövdes det då mina är helt borta.. använder mig av mammas nu och antar att hon vill ha tillbaka de. :)

Lite bilder blir det också =)




Det jag vet just nu som ska sys är 1-2st olika kolts till lillskrutten, ja olika tyger dvs, några klänningar till syskonbarnen + en vän, ska försöka mig på lite shorts till Liam med och långbyxor, ja sen ska jag nog fixa mig en stor och rymlig "dagisväska" sett en här på nätet som jag gillar modellen på.. usch vad tiden går snabbt är ju snart dags att söka dagisplats.. men innan dess hoppas jag på att sy en fin och bra dagisväska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill ha symaskin så jag med kan sy lite, det är kul !
Blir så sugen när jag ser alla andra som syr.

Min mamma sydde rätt mycket kläder åt mig som liten..tyvärr finns inget kvar då mycket av vår gamla barnkläder försvann när vi flyttade då jag var 11 år.
Misstänker att en kartong flög av släpet eller nåt.
Finns inga kläder kvar från när jag var liten :-(

Anonym sa...

bra start