torsdag 19 juni 2008

Vart är världen på väg egentligen..?

Ja vart är världen på väg..

JAG tycker det är helt sjukt hur ALLT har sjunkit i åldrarna.. i dagens läge är det ju tydligen helt normalt att som 7-8 åring suga kuk..? helt normalt att ha sex när man är runt 11-12 år, helt normalt att som 6-7 åring klä sig i kortkorta kjolar, tajta tröjor, 5-6 åringar som säger fula ord som hora, fitta till sina egna föräldrar + andra, helt normalt att sminka sig när man är runt 10 år och använda stringtrosor, 6-7 åringar som får va ute till klockan 22-23 på kvällen UTAN vuxen person i närheten.. festa och supa sig full när man är cirka 13 år, gå ner på stan UTAN förälder som 8-9 åring m.m m.m. nee.. DET ÄR JU HELT JÄVLA GALET vart fan är världen på väg egentligen..???

Eller är det vi som föräldrar som börjar bli slappa? (ja inte jag dock) är det så att dagens föräldrar inte orkar uppfostra sina barn längre..? eller är det nåt annat..?

Nee.. usch fy och blää.. jag vågar iallafall inte låta min 9 åring umgås med vemsomhelst, och absolut inte åka hem till en ny kompis innan jag spannat in föräldrar och barn.. hehe ja jag vet konstigt kanske men jag litar inte på nån jag inte känner och ja det finns orsaker till det.... han får inte va ute hur länge som helst, inte gå ner på stan själv eller med kompis, han vet knappt vad fula ord är eller jo kanske han vet men han säger det inte.. han kan komma och säga att någon sa nåt fult och jag frågar vaddå.. och det enda han säger då är tex: ja det där fula ordet på H.. min son går ingenstans utan att JAG vet var han är.

1 kommentar:

Anonym sa...

jo men jag håller med allså..
man vet ju inte vad det är för folk liksom om barnen lär känna en ny kompis.
Man vill ju helst veta vilka det är först.
Nu bor ju vi i en liten by på landet där alla känner alla så här får min 8 åring springa ute själv och leka.
Hon har en mobil så jag ringer henne för och kolla vart hon är om hon inte hört av sig på ett tag.

Men hade vi bott inne i stan hade hon inte fått vara ute ensam, inte en chans.

Och jag läser om 13-14 åringar i bloggar på nätet som har fått barn. Man blir CHOCKAD!
vid den åldern fanns inte ens sex i mitt huvud. Jag lekte med barbiedockor som 13 åring för 19 år sedan...och nuförtiden har 13 åringar sex och blir gravida.