måndag 14 april 2008

Helgen (uppdaterat)

Så vad har hänt i helgen...

Robin var med "farbror" Krille med hans familj på Gustavsviks äventyrsbadhus i lördags och han hade grymt skoj sa han och ville åka dit nästa helg med hehe ja han skulle nog bosätta sig där om han fick, tyvärr blev det inga foton därifrån. (det hade de blivit om jag va med) Jag minns att jag med gillade Gustavsviks äventyrsbad när jag va yngre men förmodar att det är bra mycket bättre nu då det gått ett par antal år sen jag va där. Jag säger inget mer om det utan låter er titta på deras hemsida för mer information. Klicka på bilden under här för att komma till deras hemsida.






Lördag kväll blev en trevlig tacoskväll mums.. som vi hade hos systeryster alltid trevligt med tacoskvällar ja andra slags myskvällar med såklart =)

På söndagen var dags för vår 3:e föräldraträff som hölls hemma hos Åsa och Fredrik. Och vi hade grymt trevligt, vi pratade om allt och allt och ja allt om bebisar såklart =) lite husprat vart det med. :)

Tar bara med ett par bilder från träffen.. och så vart det lite filmande med men det kommer inte upp här.
.
Här sitter vi som "inte" har graviditetskilona kvar ;) och har ätit en massa gott som smarrig tårta, sockerkaka och kakor som jaaa.. hör och häpna Fredrik bakat/gjort.. en kille som bakat och fixar det är inte ofta man hör talas om det ;)

Åsa och Fredrik med deras lilla plutt Smilla, Åsa och Fredrik är ägarna av huset där vi hade vår träff denna gång.


En bild på alla mammorna som "verkligen" hade försökt att (inte) få bort graviditetskilona ;) och så bebisarna såklart. =)

Längtar redan efter nästa träff som blir den 3:e maj då ska vi ha grillträff.. Mysigt =) Dom är ju så himla goa och trevliga allihopa. =)

Annat.. hmm.. Liam har fått ännu en liten vit prick i munnen, på överkäken denna gång. Liam har ju även börjat äta gröt som han bara älskar och han är jätte duktig, han har lärt sig att när mamma säger: aaaaaa så ska man gapa och då kommer det smaskig gröt. :)
.
Minns inte om jag skrev här i bloggen om att Liam börjat "prata"..? =) orkar inte titta efter.. men när han var ca 4½ månad så började han mycket med mamamama, bababa, gagaga, osv.. nu är det likadant men vissa ma-ma, da-da osv både min syster, sambo och jag tycker att han säger mamma men förmodligen är det inte medvetet fast vem vet..? ;) när jag tittar på han eller kommer in i rummet så blir tyst och bara ler. =)

nehe.. nu ska jag göra min plikt och gå och mjölka tissarna ;)
.
UPPDATERAT 19:06
Liam har ju försökt att ta sig framåt ett bra tag.. typ liknande ålande.. och har ju lyckats men har ju inte ålat riktigt men idag.. 2 dagar innan 5 månaders dagen så ålade han ca: 1½-2 meter och skulle promt ha nappflaskan vilket han lyckades att få tag i. =) *glad* så himla kul när bebis gör framsteg =)

Inga kommentarer: