måndag 7 april 2008

Liams första smakis.. och lite shopping..



fredag, mars 28, 2008 @ 12:24


Liam har gått och blivit stor eller ja 4 ½ månad gammal hehe.. och igår så fick han smaka gröt för första gången, ja första gången överhuvudtaget av något, bortsett från att han har slickat på en banan en gång.. men det är skillnad på att slicka och att smaka och svälja.

Hur gick det då..? jodå det gick bra han smaskade och hade sig och han funderade nog på vad det var för något.. han verkade gilla det iallafall.


Klicka här för att se bilder


Varför ger vi han gröt redan nu..? jo därför att man gärna ska börja med gröt medan man fortfarande ammar pga gluten.. jag ger bröstmjölk fortfarande och kommer fortsätta ge honom det men kommer minska på det så småningom och kanske kommer han hinna bli 6 månader, eller äldre än 6 månader eller så kommer jag gå över till ersättning innan 6 månaders ålder.. och ja jag vet att det är bra att ge bröstmjölk sålänge som möjligt men jag är ganska trött på det..

Jaaa inte att mata han med bröstmjölk utan att först mata honom i ca 20-30 min och efter det pumpa i ca 30min-1½ timme (jag pumpar och ger i flaska) och detta i var 3:e/4:e timme och det är det som är jobbigt.. när jag väl pumpat klart är det strax dags att ge honom mat igen.. så jag hinner inte med nåt alls känns det som.. och ja visst kan man väl amma igen om han bara hade tagit bröstet det vill säga.. ja visst kan han ta bröstet men på fel sätt (har testat) och kommer bara igen leda till att jag får ont och hemska sår. Jag kommer fortsätta att pumpa men kommer ta länge perioder i mellan pumpningarna. För att tillslut sluta pumpa och ge ersättning.. men innan ersättning ska jag använda all den frysta bröstmjölken vilket kommer räcka ett tag.. tur att det håller länge. Men ska försöka orka pumpa sålänge som möjligt.



Var och shoppade lite kläder till min lille Skitbajs igår..

Molndressen 129:-
Jeans 129:-
Brun body 59.50:-
Blå dress/pyjamas me kronor på (lite stor, pappan som köpt) 79.50:-
Röd body med får (tyckte den var så söt) 49:-





Och kläder till en liten tjej som fyller 1 år i April. Tycker Jeans klänningen va så fin, bodyn va väl sådär men lillen hade gjort nummer 2 så jag slet bara tag i första bästa body i storlek 80 som jag hitta.
Jeansklänning 129:-
Body 99:-



Och så måste jag ju visa vår nya TV.. ja ny och ny.. ca 1-2 månader sen vi köpte den. HD stöd, inbyggd hårddisk.. helt superbra man ser TV bilden så mycket bättre.


1 kommentar:

Annie sa...

Hejsan fin blogg =).
Hur gamla är barnen & hur gammal e du?
Jag heter annie är 21 år och snart 2 barns mamma kolla gärna in min
Envanligmamma.blogspot.com
Kram Annie