måndag 7 april 2008

ARG

onsdag, april 2, 2008 @ 06:35

Var på BVC igår.. passade på att väga lillplutten som nu väger 6450g

Vi var somsagt på BVC igår för att JAG velat haft ett läkarbesök till Liam pga av att jag tyckt att han sett "konstig" ut under tungan.. det har sett ut som ett hål/grop.. men jag har ej varit säker då jag bara sett det när han "pratar", så kan ju även ha varit saliv och skugga som gjort att det såg så ut. Men iallafall fick en tid igår för att kolla det och som tur var såg det helt normalt ut.

Men det jag ville skriva om var om den j*vla kärringen till barnläkare.. jag fixar en tid till barnläkaren för att JAG och ingen annan förutom JAG var orolig att nåt kanske va fel på Liam (under hans tunga) och barnläkaren börjar ställa frågor som om Liam skrek mycket när jag kollade under hans tunga.. och då hade jag ändå sagt att han "pratade" och att det var då jag sett det..

Typ såhär lät det:

Barnl: Skrek han mycket när du kollade under hans tunga?
Jag: Nej jag såg det när han "pratade"
Barnl: hur kom det sig att du tittade just där?
Jag: jadu.. jag "pratade" med honom (med en bebis så brukar man ju va ganska nära ansiktet när man pratar och gullar med bebisen)
Barnl: Pratade med honom..? såg du det då?
Barnl: men du måste ju ha hållt fast honom för att se..?
Jag: Nej som jag sa innan han "pratade" (när bebisen "pratar" så rör sig ju tungan me.)
Barnl: ja men hur kunde då du se det..?
Jag: ja.. han pratade..?Barnl: hmm.. Barnl: När såg du det här då?

Jag frågar min BCV tant då jag va osäker på datum, BVC tanten svarar mitten av mars..

Barnl: men du måste ju veta när du såg det?
Jag: ja men var osäker på datumet..
Barnl: du behöver inte veta exakt datum
Jag: nehe..(ursäkta mig för att jag ville va säker på datum då du verkar vara en j*vla bitch) hmm.. mitten på mars då..
Barnl: va gjorde du då då?
Jag: jag hörde av mig till BVC för att få en läkartid

Det var lite om vad som sades..

Jag blir så j*vla irriterad.. hon ifrågasatte allt och då menar jag ALLT jag sa.. och jag fick känslan av att hon ville få mig att framstå som en dålig mamma, dålig person, hon ville få det till att jag hade gjort nåt fel.. men jag vet att jag inte gjort nåt fel.. därimot om jag struntat i att höra av mig då jag trott att nåt kunde ha varit fel på Liam hade jag vart en dålig mamma, men nu hörde JAG av mig sen är det skitisamma att det inte var nåt fel.. jag tar hellre det säkra före det osäkra, oavsätt om det är nåt fel eller inte. jag vet som sagt att jag inte gjort nåt fel.. men hon lyckades ändå att få mig att må dåligt..

Jag sa det sen till min BVC tant när vi vart själva, att det kändes som om jag gjort nåt fel fast jag inte gjort det, BVC tanten sa att barnläkaren är lite som hon är.. att det inte var nåt att bry sig om.. men svårt att inte bry sig när hon vill få mig att känna som om jag gjort nåt fel, känna att jag är en dålig förälder. Satt ju i hela dagen och gör fortfarande.. berättade för sambon som vart skitsur för att barnläkaren fått mig att må dåligt, han sa det att nästa gång följer han med och är hon likadan då, så ska hon allt få höra, fast jag funderar på att prata med BVC tanten och se om det kanske finns fler barnläkare och då byta till någon annan.

Gah.. hatar verkligen när folk tror att dom kan bete sig hur dom vill mot mig, mot andra.. vem tror hon att hon är..? nån j*vla drottning eller? nee.. fyfan för sådana människor!!
Eller kanske bara jag som överdriver..? nee.. hon fick mig verkligen att må dåligt, så då kan jag väl inte ha överdrivit..?

Inga kommentarer: