måndag 7 april 2008

Snart dop..

tisdag, februari 26, 2008 @ 08:04

Nu är det inte många dagar kvar tills min älskade lillplutt ska döpas.. den 2:a mars blir det av, och det känns som om jag har massor kvar att fixa tills dess. Ska väl ta och skriva en lista på allt som måste handlas till tårtorna, och måste prata med dom som ska fotografera på dopet så dom vet på ett ungefär vad för slags bilder jag vill ha.

Kort är klara och skickade... (såklart) tack pappa för hjälpen med att skriva ut dom + special papper och färg. Kyrka, lokal, dekorationer, dopbok (dopboken ska bara skrivas namn och datum på) och Dopsångerna är klara, dopsångerna kommer bli Älskade barn, Prins Noel, tryggare kan ingen vara.

även gudföräldrarna är klara så det känns skönt, dock så är inte presenterna klara till gudföräldrarna men det är ju för att kortet inte är taget än, Det kommer bli ett foto på gudförälder + Liam med en fin ram.

Kläder är köpa, Robin köptes en ny skjorta till som han får ha nya jeans till och ett par snygga jumpaskor. (Kostym/finbrallor är lite överdrivet för att vara vår familj det är så "icke vi" skulle bara se överdrivet ut. Body, strumpbyxor i vitt är köpt till Liam, ny ljus "mjukisdress" kommer han ha då han fortfarande är en liten bebis som mest ligger ner, skjorta och jeans kommer nog inte va såå bekvämt för honom. Kläder till mig och Niklas är köpt och fixat.

Förutom att prata med dom som ska fotografera och att fixa listan på det som ska köpas så är det det väl bara att packa väskan med napp, gosefilten, blöjor, flaska, kamera, en passande filt/täcke osv, ja och såklart att handla och göra tårtorna, som tur är så slipper jag göra alla tårtorna själv, (skönt, trodde jag skulle få fixa allt själv) sambons mamma har lovat att göra smörgåstårtorna. Och sen ska dom sista servetterna vikas. när det är klart är det bara att ta allt till lokalen och duka och pyssla och ha sig till 60 pers.. huaa..

Och förmodligen så har jag glömt 100 saker ..

Funderade ett tag på att fixa "matskyltar" och namnskyltar.. men det började faktigst kännas lite för överdrivet, speciellt matskyltar då vi bara kommer ha vanliga tårtor och sen smörgåstårtor. hehe.. och orka göra namnskyltar till ca: 60 pers, (det får väl bli till bröllopet) har ju inte vikt klart alla servetter ens.

Nehe.. nu ska jag kila in till Liam och gosa lite..

Jajust de.. håller på att fixa om hemsidan me lite men fortfarande rosa :)

Inga kommentarer: