måndag 7 april 2008

Tjejsnack V 46

onsdag, november 14, 2007 @ 06:59 (gammalt inlägg från förra bloggen)


Tjejsnack Vecka 46 Ämne: Sömn

Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova?
just nu sover jag inte alls bra nu när jag är gravid, vaknar av allt, andetag och snarkningar från sambon, sonen som rör sig i sin säng, grannen som lyssnar på musik eller bara rör sig i sin lägenhet. Ja vad gör man åt det.. sparkar till sambon lite så han vaknar och slutar att snarka, andas han för högt väcker jag han och ber han flytta sig längre ut på sin sida, sonen säger jag inte till och inte grannen heller hehe. och just nu har jag fixat en egen säng åt mig pågrund av detta.

Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg?
hmm.. just nu under graviditeten 5-6 timmar sammanlagt från och med då jag går och lägger mig i sängen vilket är ca 19:00 oftast, ibland senare men det är inte ofta.

När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg?
Jag går upp kl: 06:00 och går och lägger mig runt 19:00 med TV på dådå på vardagarna, på helger sover jag lite längre och orkar då vara vaken längre.

Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen?
Nej inte vad jag vet, eller snarkar gör jag om jag är sjuk.

Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka?
Just nu sover jag själv, annars med sambon. =)

Inga kommentarer: