fredag 30 maj 2008

Fullt upp hela dan.. stressigt värre!

Jag är lite seg på att uppdatera om vad som händer och sker.. men finns ingen tid nästan för att uppdatera här just för tillfället..

Idag har jag börjat me att tvätta/skölja av en massa dublo till min minsta grabb Liam som han fick i förrgår.. och ja det är ju mindre kul men måste göras såklart.


Massa dublo.. ;)

Och så har jag vart duktig och sytt en sittdyna till Liams vagn, vagnen blev ju så hård när man tog ur mjukliften. Har haft en "bärpåse" innan som jag vikt dubbelt och lagt i vagnen (hmm ja som man bär barn i typ) som min mamma köpte i Thailand, men den bara gled ner.. så ja de va dags att ta tag i att fixa en dyna, inte världens snyggaste men den dugger helt klart. :)


Bild på min sittdyna hehe =)

Nu när jag skrivit klart detta inlägg så ska jag börja skölja jordgubbar.. mmm... färska jordgubbar :) som sen ska mosas.. jag ska nämligen göra en tårta idag, har fått en beställning från en liten tjej som fyllde 7 år i förrgår men ska ha kalas idag så ett stort GRATTIS till Paulina i efterskott!

hehe hon har bestämt själv hur tårtan ska se ut och den kommer påminna lite om Liams ena doptårta fast den går i rosa och har mer krimskrams på. Så tårta ska de göras här idag. =) sen blir de grillat idag me har Paulina sagt att hon vill göra, så självklart ska hon få göra de :) och ja så måste jag ju slå in Paulinas ena paket som jag inte hunnit me än.. har köpt 2 par bälten, ett svart och ett vitt med en stor stjärna vid knäppningen me massa blingbling på och så önskade hon sig en "mina vänner bok" så de har jag ju såklart köpt en åt henne.

Idag fyller även min bästa sötaste vän Tina år så stort Grattis till dig me =)

Så förutom bakning, kalas så händer det väl inte så mycket mer idag.. då jag har fullt upp me Paulinas kalas så ska jag kika över till Tina under veckan me en liten present.

Annat då.. ja de är ju faktigst snart dags för min stora grabbs födelsedag me.. han blir ju hela 9 år shit alltså va tiden går snabbt.. även då kommer de bli grillning + tårta.

Robins önskelista:

Mobil Klart (blidde en K550i)
Skor Klart (slip on skor såna fast me små döskallar på)
Skor me hjul Klart (typ såna här fast blå/vita)
Pengar (till en psp) Klart (vi lägger en slant och så kommer han antagligen att få mer pengar och saknas de nåt så får han de av oss me.)
Kläder
Gogoos
(skitsaker ;) hehe )
Fotboll
360 spel (ska han få, måste bara veta vilka han vill ha)

hehe va en lång önskelista va..? ;)

Nog om det.. hehe.. Liam har fått sin första tand som sagt.. 3 dagar efter sin 6 månaders dag jättesött =)

Lilla söta tanden..

Liam har ju även börjat krypa.. kryper några steg sen ålar resten, han föredrar att åla då det inte är lika jobbigt :) Liam har även börjat sätta sig upp på knä med hjälp av saker tex kuddar i sängen och även igår såg jag att han tog hjälp av nån liten sak som stod på golvet, så dröjer väl inte länge tills han kan ta sig upp stående me hjälp av saker/möbler.

Nee usch.. måste börja me tårtan nu..

Inga kommentarer: