måndag 7 april 2008

Helgmys..

måndag, mars 17, 2008 @ 14:04

Så var det måndag igen..

I helgen var vi som sagt bortbjudna till ett par goda vänner i Björnlunda, det var trevligt och med mycket god mat (som alltid när vi är där) och en massa bebisprat såklart mellan mig och Monkan, "gubbarna" fixade deras nerdervåning, ett rum blev två rum.

På lördagen va det ju Melodifestivalen som vi tittade på medans vi åt en helt underbar potatisgratäng med kassler och sallad. Jag tycker det är synd att Melodifestivalen blivit sååå dålig, gillade Melodifestivalen mer förr i tiden, den var bättre då, i årets Melodifestival, i en av deltävlingarn iallafall fanns det ju vissa sånger som inte ens va på svenska/engelska såå jag fattade inte ens vad dom sjöng om men men.. och det tycker jag förstör Melodifestivalen, men det är fortfarande trevligt att titta på Melodifestivalen när man är fler än sig själv bara ,blir ju en helt annan sak, hehe kan inte va kul att titta på Melodifestivalen helt själv jue.. Melodifestivalen har ju blivit nåt man gör flera stycken personer tillsammans, äter gott, disskuterar bidragen, och såklart gissar på vem man tror ska vinna, i år hade vi alla fel hehe, vart ju hon Carlott perreli som vann, synd bara att låttiteln heter samma som en av Tinas låtar och även klänningen påminde om Tinas klänning. jaja.. måste va svårt nu förtiden att komma på nåt helt eget.

Bakelserna jag gjorde (monkans gubbe fyller ju nästa helg men dom ska ta en sista minutens då så vi firade lite denna helg) vart tacksamt mottagna och dom vart supergoda, blåbär och chokladsmak, mums mums.. dock så vart dom inte som jag ville till utseendet, skulle bli hjärtbakelser men när jag skurit dom i trekanter så såg jag att det inte skulle bli snyggt som hjärtan, dom skulle bli för smala och inte så där "mulligt" fina hjärtan så blev vanliga trekanter.

Ja helgen var hur mysig och trevlig som helst, blev några foton tagna, lite filmande också, film är ju så kul att ha att titta på, kul att visa för släkten och framför allt ha kvar tills liten blir stor. Tack för inbjudan till er.

Det som är lite mer tråkigt är att jag vaknade måndagmorgon med att kräkas.. *snyft* finns det nåt värre..? hmm.. jaa när näsan rinner, det är värre men att kräkas är inget skoj.. jag som hade STORA planer idag, jag hade ju hela 1000kr att shoppa present för till min mamma som fyller hela 55år i helgen, (kan ju inte skriva vad då min mamma brukar kika in) och grejen är att den ena grejen måste jag fixa antingen idag, imorgon eller på onsdag, då dom har stängt på torsdag och fredag är röd dag efter det kommer ju helgen och min mamma fyller ju på lördagen. hoppas verkligen jag mår bättre imorgon eller senast på onsdag, jag vägrar att låta nån göra detta åt mig, hatar när folk gör saker och så blir det heeeeelt fel.. så lika bra att göra saker själv.

Nehe.. ska se om jag vågar mig på att äta nåt nu.. är aphungrig men inte vågat äta nåt än idag.

Inga kommentarer: